آیا ضمیر ناخودآگاه قابل کنترل است ؟


چرا مردم در کنترل ضمیر ناخودآگاه خود با شکست مواجه میشوند ؟ ضمیر ناخودآگاه در ابعاد گوناگون، قدرتمند است و قدرت بسیار بالایی داراست. اکثر رفتارهای شما در طول روز توسط ضمیر ناخودآگاه تولید میشود و به همین علت باید بتوانید به خوبی آنرا کنترل کنید. در صورتی که کنترل ضمیر ناخودآگاه خود را به عهده نگیرید، قطعا با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد(مثلا عادتهای بد، اعتیادها، احساسات ناخواسته که به ضرر شما هستند و غیره)

بسیاری از افراد برای کنترل ضمیر ناخودآگاه خود، به اشتباه سعی در کنترل اجبار گونه رفتارها و افکار خود دارند. حال آنکه این راه هرگز جواب نخواهد داد. مثلا فردی که از تاریکی میترسد، هرچقدر هم که بخواهد آگاهانه افکار و ترسهای خود را کنترل کند، به محض مواجه شدن با تاریکی، ضمیر ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و ترس را تولید خواهد کرد.

چطور ضمیر ناخودآگاه خود را کنترل کنید ؟

اولین گام در کنترل ضمیر ناخودآگاه این است که نیت و قصد اصلی آن از انجام یک کار را شناسایی کنید. وقتی یک تضاد در خواسته و نیتهای ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه وجود داشته باشد، نیت و خواسته ی ضمیر ناخودآگاه پیروز نهایی خواهد بود زیرا قدرتمند تر از ضمیر خودآگاه است.

مثلا ممکن است ضمیر خودآگاه شما بخواهد سیگار را ترک کنید زیرا برای سلامت شما مضر است، حال آنکه ضمیر ناخودآگاه کماکان سیگار را دوست داشته باشد، زیرا باعث میشود در جمع دوستان خود پذیرفته شوید. در اینصورت اگر فرد متوجه نشود نیت اصلی ضمیر ناخودآگاه از این عادت چیست، در ترک آن موفق نخواهد بود. شما باید ضمیر ناخودآگاه خود را قانع کنید تا به حرف ضمیر خودآگاه شما گوش کند.

کنترل ضمیر ناخودآگاه دیگران

آیا میتوان ضمیر ناخودآگاه دیگران را کنترل کرد ؟ بله. و گام اول، یکسان است.

شما باید قبل از هرچیز به خوبی شناخت لازم را درباره ضمیر ناخودآگاه فرد مقابل کسب کنید، و متوجه شوید که ضمیر ناخودآگاه او، به دنبال چه چیزی است. مثلا اگر در یک رابطه عشقی طرف مقابل به پدر خود علاقه زیادی دارد، کافیست سیگنالهایی را به ناخودآگاه او ارسال کنید که نشان میدهد شما شبیه پدر او هستید. اگر این سیگنالها طوری ارسال شوند که ضمیر خودآگاه فرد متوجه آنها نشود، فقط ضمیر ناخودآگاه او متوجه خواهد شد که شما نیز مشابه پدر او هستید و به همین علت کنترل اتوماتیک ذهن فرد مقابل، به تعقیب شما خواهد پرداخت، زیرا احساس کرده است که شما همان چیزی هستید که او به دنبالش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *